Klimpfjäll vårat smultronställe

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Marina - 1 januari 2015 10:19

  


Jag önskar er alla vänner ett riktigt Gott Nytt År.


Nu kommer jag till den tiden som man tänker tillbaka på det gångna året. Jag har haft ett helt fantastiskt år och är tacksam för det.


Det börjar i mars på lasarettet i Hässleholm och den underbara ortopeden som hittade felet med min fot.  Efter tre års helvete med foten så fixade hon det och jag gick värkfri därifrån. Jag kan fortfarande känna den lycka som jag kände när jag gick ut till bilen.


Hade en fantastisk sommar på utställningar och det gick så bra med Laagårdens Sam McCloud alias Tore och han fick många fina utmärkelser och för mig är han bäst.


I början av augusti så ringde dem från lasarettet i Landskrona och sa att det var dags för min GBP operation i september. Så snabbt fick vi ändra tiderna för för underbara Klimpfjällsresa så vi skulle hinna med den innan operationen.  Den resan gjorde mig gott och jag var pigg inför operationen som gick bra. Läkaren sa att fjällveckan hade gjort mig gott inför operationen. För två timmar efter operationen var jag uppe och gick igen. Nu står vågen på -35 kg och jag mår mycket bättre. Hjärtat är piggare och jag känner inte av så mycket att allt är tungt för hjärtat att jobba längre. Jag har fått mitt liv tillbaka och säkert har jag förlängt mitt liv med en massa år.


 


Vi får inte glömma våran Sjöbolyckans Zuma Blitz alias Sixten som kom till oss i september. Han är en underbar liten kille av rasen Dandy Dinmont terrier. Det är kul att berätta för folk om denna underbara ras.


I november så beställde vi oss en helt ny bil och det ska bli kul att få hämta hem den i februari. Det är andra gången som gubben och jag under vårt 30 åriga bröllopsdag ska få hämta hem en helt ny bil och som är anpassad efter vårt liv med våra älskade hundar.


Vi slutade året med en resa till Stockholm och den stora hundutställningen där. I år var det extra kul för SKK firade 125 år. Så det var mycket extra saker att se och uppleva.


Så år 2014 blev en ny start på mitt nya liv och det är jag tacksam för.  Jag är tacksam för både Hässleholms sjukhus och Landskrona lasarett för all hjälp som jag fått där under året.


Jag önskar er alla vänner att ni får ett helt fantastiskt år 2015. Att alla era önskningar slår in och att ni får vara friska och ha ett gott liv.

Kramar ifrån

Marina, Hugo, Tore och Sixten

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Laagårdens Sam McCloud

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Laagårdens Sam McCloud


Skapa flashcards