Klimpfjäll vårat smultronställe

Direktlänk till inlägg 21 december 2014

God Jul till er alla vänner.

Av Marina - 21 december 2014 08:40


Hoppas att ni alla har det bra i julstöket och att ni alla får en mysig jul.

Här i Blekinge får vi en grön jul och det tycker jag är bra. Efter alla mina problem med min brutna fot så är jag rädd för att bryta den igen om det är halt ute. Nu när den funkar bra så är jag rädd för att skada den igen.


Vi hade en härlig helg i Stockholm den 3:e advent. Då vi var på den stora hundutställningen på Älvsjömässan och hade kul. Jag träffade en gammal vän och vi fikade och hade det trevligt. Det gick bra med Tore han blev Verry good och slutade som 4:e bästa hane i öppen klass. Det är ett bra resultat bland 67 jack russels som var anmälda.

Sixten var för liten att följa med så hans uppfödare Janette på Sjöbolyckans kennel hade hand om honom under tiden. Han hade det kul under tiden och lekte med sina dandy kompisar.

Min vikt går stadigt ner och nu är jag på -34 kg och det känns helt underbart. Kroppen har blivit rörligare och hjärtat känns mycket bättre.  Jag har sparade vinterjackor som jag hade förra flera år sedan och som har varit för små dem senaste åren. Nu är dem förstora och det känns så bra.  Grannarna känner knappt igen mig om jag är ensam nu många tittar flera gånger innan dem känner igen mig. Har jag Tore med mig så är det inga problem då känner dem igen mig.



Mina vovvar ska få varsitt nytt halsband som jag köpte till dem i Stockholm på utställningen där. Dem är handsydda och det finns inte så många av dem. Det är Tore som ska ha det i guld, Sixten ska ha det lila och Hugo det svarta med dödskallar på. Där finns reflex på dem och dem syns bra i mörkret på dem.


 


Jag önskar er alla en riktigt God Jul


önskar


Marina, Hugo, Tore och Sixten 

 
 
Carina

Carina

21 december 2014 10:16

Så fina halsband dina fina vovvar ska få. Ja fint ska fint ha för det får ni ju faktiskt bekräftat ofta att dom är fina och rastypiska om man säger så? Sen tycker jag att dom bara är så söta. Men jag begriper mej ju inte på hur dom ska se ut.
Ja tänk att en vikt nedgång kan vara en sån positiv händelse. Inte bara medicinskt utan även själsligt. För en så glad Marina som jag träffade sist vi sågs var så härligt. Kram min kära och värdefulla vän.

http://WWW.nouw.se/piluttahumlan

 
Ingen bild

Helena M.

21 december 2014 12:51

Ha nu en underbar jul med familj och bebbar. Jag hoppas verkligen att mitt paket kommer fram och inte hamnat på villovägar. Ha nu en jättefin jul allesammans. Det var så kul att se er alla igen.

STOR julkram / Helena.

 
Ingrid

Ingrid

21 december 2014 18:46

Tack,för din kommentar.Det var verkligen fina halsband till dina
hundar.Här är det fullt upp med lilla Mia.En mycket harmonisk o lugn
liten fin hund,busig emmelanåt som en valp skall vara.Allting har gått
jättebra med henne.
Önskar dig en riktig fin julhelg och Ett Gott Nytt År 2015.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina - 1 januari 2015 10:19


     Jag önskar er alla vänner ett riktigt Gott Nytt År.   Nu kommer jag till den tiden som man tänker tillbaka på det gångna året. Jag har haft ett helt fantastiskt år och är tacksam för det.   Det börjar i mars på lasarettet i Hässlehol...

Av Marina - 12 november 2014 10:05

     Operationen gick bra den 15 september och jag var redan uppe på benen efter 2 timmar. Dem var ju oroliga läkarna att hjärtat inte skulle orka med operationen. Som tur är så gick allt bra och läkaren var förvånad över hur pigg jag var efter o...

Av Marina - 9 september 2014 12:17

  Både vi och hundarna njuter av tillvaron. Tänk så vackert det är här uppe i norr. Naturen är helt sagolik och jag kan inte se mig mätt på allt det vackra. Kom upp i torsdagskväll och resan gick jättebra. Sixten klarar bilåkning galant ina teck...

Av Marina - 28 augusti 2014 10:12

    Han är av rasen Dandy Dinmont terrier och är en väldigt ovanlig ras. Det föds knappt 100 valpar om året. Våran lille Sixten är den första hunden av den rasen i Blekinge och det är ju kul. Gubben har ju ingen hund nu så Sixten är hans hund. ...

Av Marina - 25 augusti 2014 10:26

    Tiden går fort nu och det känns skönt att veta att snart är vi uppe i vackra Klimpfjäll. Denna vackra utsikt har vi ifrån stugan som vi hyr. På onsdag morgon nästa vecka startar resan dit upp. Vi kör till Gävle och tar in på hotell där och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Laagårdens Sam McCloud

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Laagårdens Sam McCloud


Skapa flashcards