Klimpfjäll vårat smultronställe

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Marina - 28 augusti 2014 10:12

 


Han är av rasen Dandy Dinmont terrier och är en väldigt ovanlig ras. Det föds knappt 100 valpar om året. Våran lille Sixten är den första hunden av den rasen i Blekinge och det är ju kul. Gubben har ju ingen hund nu så Sixten är hans hund. Jag har ju Tore, sonen  har sin Hugo. Så självklart måste gubben ha en egen hund också.


Om allt går enligt planerna så ska vi hämta Sixten på onsdag när vi åker till Klimpfjäll. Uppfödaren till Sixten tycker att det är en jättebra ide dår får hundarna bekanta sig med varandra på okänd mark. Det underlättar för Sixten att komma in i flocken med hundar och så är hela familjen samlad. Han är nästan 4 månader när vi hämtar honom.


 


Många undrar varför vi inte köper en jack russel till. Men när vi köpte Laagårdens Sam McCloud alias Tore så fick vi den bästa jackisen vi kan önska oss. Skulle vi köpa en jack russel valp till skulle den hela tiden jämföras med hur duktig Tore är. Det är inte rätt att göra så emot en valp eller hund.  Därför väljer vi att byta ras nu.


Damen som köpte Frosty hör av sig nästan dagligen till oss och berättar hur han mår. Nu njuter Frosty av livet som ensamhund och han har det så kul med henne varje dag. Det känns så bra i själen att veta att nu har Frosty kommit hem. Som hundägare måste man se till att ens hund har det bra hela livet ut. Men vi saknar honom varje dag och det är tomt utan honom.



 


Nu har jag ätit flytande mat en vecka och jag saknar mat att tugga. Bara dricka hela tiden ger ingen mättnadskänsla. Jag är glad över att vi ska vara i Klimpfjäll sista veckan av flytande mat så jag får lite annat att tänka på. Jag har ingen oro för operationen för jag vet att det kommer att gå bra.


Var rädda om er alla och ha en bra dag.
Kramar ifrån Marina, Hugo och Tore





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Laagårdens Sam McCloud

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Laagårdens Sam McCloud


Ovido - Quiz & Flashcards