Klimpfjäll vårat smultronställe

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Nu har Tore fyllt 2 år och han har blivit ordentligt firad.

Av Marina - 12 augusti 2014 11:13

   

Nu har min gosse Tore fyllt 2 år och han blev ordentligt firad med en ordentlig hög med godis.

 

Tore har ju en bror som heter Pepzi och som vi ofta träffar på utställningar och det är kul. Hans ägare har en djuraffär och dem brukar vara på utsätllningar och sälja. Det är väldigt kul att träffa ett kullsyskon till Tore. Vi har alltid så roligt ihop.


Nu senast träffades vi i Jönköping när där var en tredagars utställning. En kväll var vi ute och åt på en thai resturang tillsammans. Det var mycket hundprat och skratt tillsammans med god mat. Nästa gång vi ses är i november på SKK:s stora utställning i Växjö. Då ska vi också ut och äta på kvällen.


 

Vi har köpt oss en ny utställnignsvagn till vovvarna när vi är ute på utställning. Det är tryggt att ha dem där så vet man att det inget händer med dem. I veterinärkollen så samlas många hundar på ett litet område. Många människor har inte full koll på sina hundar så det händer att hundar ryker ihop och slåss ordentligt. Jag valde att köpa en lila burvagn för det är ovanligt. Dem flesta har silver eller svartfärgade vagnar. Då sticker min vagn ut ordentligt i mängden. Denna vagnen är bra för varje hund har sin egen kupe och få vara i lugn och ro.

Det gick bra för båda pojkarna i Jönköping så vi är nöjda och glada.

 


Vi bodde på ett fint hotell i Jönköping. Det var rent och fräscht där. Vi hade som en tvårums lägenhet där och egen ingång. Ska vi bo på hotell i Jönköping fler gånger så ska vi bo på det hotellet. Billigt var det också.

Här i Blekinge har vi fått svalare väder och det är skönt.
Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.
Kramar ifrån Marina, Frosty, Hugo och Tore


         

 
 
terriermatte

terriermatte

12 augusti 2014 11:59

Vi får mycket hundgodis av Pepzis ägare som har Zootropic djuraffär. Det var en rejäl hög med godis Tore fick.

http://terriermatte.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

12 augusti 2014 13:51

Tack,för din kommentar.Oj,oj,så mycket hundgodis.Tänk att Tore har fyllt två år,som tiden springer iväg.Ser väldigt fint ut hotellet,
tycker också att det är viktigt med ett bra hotell,det skall vara
rent o snyggt.
Vet du vad??? Vi har pratat idag om en liten Bichon Havanais.
Oh,vilken Lycka det skulle vara med en hund.Men var och en har ju
sin personlighet,vi får ju aldrig någon som Nellie igen.Saknar henne
enormt mycket.Möjligtvis till nästa vår då uppfödaren har en ny liten kull.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pearl1

12 augusti 2014 19:03

Hej... Söta vovvar,,, Men ÄR kattmänniska i grunden... Gillar ALLA DJUR , ändåå...........

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

12 augusti 2014 20:16

Det är klokt att ha hundarna i burar på såna ställen. Dels så kopplar dom av bättre och sen slipper man vara orolig att det händer dom nåt.
Kramisar

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

12 augusti 2014 21:44

Tror hundarna boar in sig i buren och lättare kan koppla av därinne.
Kul att lära känna andra utställare som man kan träffa och umgås med kring utställningarna. Ni får ju se mycket också genom att åka runt på utställningarna.
Hur bor ni i Kittelfjäll? Hemma hos vänner? Hyr stuga eller hotell?
Kramis

http://surridurr.bloggplatsen.se

 
terriermatte

terriermatte

14 augusti 2014 17:22

Hejsan Pearl1
Jag älskar alla djur men hos oss är vovvar en stor favorit och vi tycker mycket om att åka på hundutställningar.
Ha en bra dag du också.
Varma hälsningar ifrån Marina och vovvarna

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina - 1 januari 2015 10:19


     Jag önskar er alla vänner ett riktigt Gott Nytt År.   Nu kommer jag till den tiden som man tänker tillbaka på det gångna året. Jag har haft ett helt fantastiskt år och är tacksam för det.   Det börjar i mars på lasarettet i Hässlehol...

Av Marina - 21 december 2014 08:40

  Hoppas att ni alla har det bra i julstöket och att ni alla får en mysig jul. Här i Blekinge får vi en grön jul och det tycker jag är bra. Efter alla mina problem med min brutna fot så är jag rädd för att bryta den igen om det är halt ute. N...

Av Marina - 12 november 2014 10:05

     Operationen gick bra den 15 september och jag var redan uppe på benen efter 2 timmar. Dem var ju oroliga läkarna att hjärtat inte skulle orka med operationen. Som tur är så gick allt bra och läkaren var förvånad över hur pigg jag var efter o...

Av Marina - 9 september 2014 12:17

  Både vi och hundarna njuter av tillvaron. Tänk så vackert det är här uppe i norr. Naturen är helt sagolik och jag kan inte se mig mätt på allt det vackra. Kom upp i torsdagskväll och resan gick jättebra. Sixten klarar bilåkning galant ina teck...

Av Marina - 28 augusti 2014 10:12

    Han är av rasen Dandy Dinmont terrier och är en väldigt ovanlig ras. Det föds knappt 100 valpar om året. Våran lille Sixten är den första hunden av den rasen i Blekinge och det är ju kul. Gubben har ju ingen hund nu så Sixten är hans hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Laagårdens Sam McCloud

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Laagårdens Sam McCloud


Ovido - Quiz & Flashcards