Klimpfjäll vårat smultronställe

Alla inlägg under juli 2014

Av Marina - 24 juli 2014 11:44

  


Jag hade ju sådan tur att min ortopedläkare jobbar både på Hässleholms sjukhus och Kristiansstads lasarett. Så jag har valt att vara på lasarettet i Kristianstad det ligger närmare där jag bor.  Bara 10 mils enkel resa och det går snabbt.



 


Jag fick mitt nya fotstöd och det funkar bra men jag får hålla koll så att den ite skavar någonstans. Skönt att kunna ha en riktig sko på foten igen och slippa gipsskenan. Denna är inte lika varm och den håller min fotled fastlåst och därmed får jag ingen värk i foten. Det gör både mig och hela min familj glada att slippa se mig plågas mera. Nu är det dags för att börja köra bil igen för det har jag inte kunnat på flera år. Det ska bli kul att kunna hjälpa till att köra när vi åker till Klimpfjäll i början av september.


 


På hemvägen ifrån Kristiansstad stannade vi till vid Alholmens  resturang och åt middag. Vi hade med oss hundarnas utsällningsburar så vi plockade fram dem. Satte dem i skuggan och sedan hade mina vovvar det bra. Tryggt och svalt och då kunde vi äta middag i lugn och ro. Nu i denna hettan vill man ju inte lämna någon hund till att må dåligt och tom dö i en varm bil. Många kom fram och tyckte att det var smart att göra så som vi gjorde.

Sköt om er alla och ha en fortsatt mysig dag.
Kramar ifrån Marina, Frosty. Hugo och Tore

Av Marina - 22 juli 2014 12:31

  



 

Vad är det som har hänt med bloggspace. Har försökt komma in där en längre tid och kommer inte in där. Jag har ju så många finna minnen ifrån den bloggen och bilder. Det är trist när allt bara försvinner.


Fyra helger på rad har vi varit iväg på utställningar och det har varit fullt upp. Det har gått bra för båda pojkarna så vi är nöjda. Men i Tvååker och på Öland var det alldeles för varmt så jag mådde taskigt. Pojkarna låg ju i sin bur med fläktar så dem hade det svalt och skönt och det är ju det viktigaste.

Hotellet som vi bodde på utanför Tvååker var under all kritik. Mögel  i badrummet och smutsigt    Det var inte städat och väldigt ofräscht. Jag är ju allergisk emot mögel så det triggade igång allergin ordentligt. Men nu börjar det gå emot det bättre.

I morgon blir det en tur till Kristianstad och besök på ortopedmottagningen. Mitt nya fotstöd ska vara klart och jag ska slippa den varma gipsskenan nu. Det ska bli skönt för det har varit både varmt med den och en klåda som har varit hemsk. Men jag är tacksam över att dem hjälpte mig så jag slapp värken. När ortopeden i Blekinge inte ville göra något.


Ska gå in här på bloggen och leta efter alla vänner som jag hade på bloggspace.
Ha en fortsatt mysig dag och var rädda om er alla.

Kramar ifrån Marina, Frosty, Hugo och Tore   


Av Marina - 22 juli 2014 12:25



Denna låten påminner mig om resan upp till norr och den gör mig glad. I vetskap om att jag snart är uppe i Klimpfjäll igen.
Kramar ifrån Marina och co



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Laagårdens Sam McCloud

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Laagårdens Sam McCloud


Skapa flashcards